MEMORIA

Mai  ții minte….?

De câte ori nu vi s-a întamplat să ajungeți la magazin și să realizați că v-ați uitat acasă lista de cumparături, că ați uitat unde au rămas cheile de la mașină sau că este ziua unui prieten?Aceste lucruri sunt frecvente după 40 ani  dar când uitați diverse lucruri  tot mai des, este momentul să luați măsuri. Potrivit ultimelor studii, dacă ne menţinem creierul sănătos cu o dietă sănătoasă şi cu exerciţii care să ne stimuleze funcţiile cognitive vom avea o memorie bună şi un creier puternic.

Memoria este un proces complex, bazat pe  trei faze: învățarea, stocarea informației și restituirea (evocarea și recunoașterea).Pe măsură ce  înaintăm în vârstă, memoria devine din ce în ce mai slabă, iar deteriorările de la nivel cerebral favorizează apariția unor afecțiuni grave precum maladia Alzheimer sau demența.

De ce uităm?…Cauze

Pierderile de memorie și lipsa de concentrare apar  tot mai frecvent la persoanele tinere care trăiesc și lucrează  în condiții de stres, deoarece expunerea prelungită la cortizol, hormonul stresului, afectează hipotalamusul, zona din creier implicată inclusiv în procesul de invățare.

Foarte multe persoane se ocupă de  mai multe sarcini în același timp, lucru care  forțează creierul iar suprasolicitarea conduce la diminuarea abilităților de gestionare a informațiilor și la o gândire mai lentă și lipsită de performanță.

Pentru o memorie bună este foarte important și somnul.Persoanele care dorm suficient înțeleg și procesează mult mai bine informația spre deosebire de persoanele care suferă de insomnii și se trezesc obosiți și indispuși.

Studii realizate la universități din  SUA au demonstrat că fumatul activ sau pasiv contribuie la degradarea capacității cognitive și la apariția tulburărilor de memorie. Explicația ar fi că expunerea la fumul de țigară reduce aportul de oxigen ce ajunge la creier. Dacă persoana care fumează consuma și alcool în exces, riscul de deteriorare a memoriei crește. De altfel, este dovedit faptul că alcoolul întârzie dezvoltarea intelectuală în cazul adolescenților.

Acestor cauze se mai alătură și diferiți  factori de mediu și fizici, care conduc la scăderea oxigenării creierului și a fluxului sanguin cerebral, dieta neadecvată, lipsa activităților fizice, prezența toxinelor în mediul înconjurător și supraponderabilitatea conduc în cele din urmă la deteriorarea memoriei.Factorii de mediu, psihologici și emoționali pot avea un impact negativ asupra memoriei, inclusiv asupra stocării, păstrării, activării, recuperării ulterioară și folosirii informațiilor sau a amintirilor.

Complicații ale pierderii memoriei

Diagnosticul pentru pierdera memoriei este dat  de un medic specialist în urma unor serii de analize și teste amănunțite.Multe dintre afecțiunile memoriei au simptome specifice  chiar din faza incipientă care pot fi identificate de rude sau prieteni apropiați.

Printre cele mai frecvente afecțiuni de tulburare a memoriei este demența. Demența este o afecțiune caracterizată prin scăderea progresivă a abilităților mentale, cea mai frecventă și cunoscută formă de demență fiind demența Alzheimer – afecțiune neurologică degenerativă, care va schimba viața personală  a bolnavului radical.

Senilitatea este o altă urmare a slăbirii capacității de memorare este senilitatea.Senilitatea nu este totuși o boală în sine, ea apărând și intensificându-se o data cu înaintare în vârstă ca urmare a deteriorării celulelor creierului. Neuronii, celulele din care este constituit creierul, sunt singurele celule din corpul uman care nu se regenerează.

Cum să nu uităm…

În procesul de memorare sunt implicate procese complexe de formare și stocare a informațiilor și, deși unle simptome nu pot fi controlate, există totuși metode de îmbunătățire a procesului de memorare.

O dietă sănătoasă, care include măcar o dată pe zi salate și fructe ajută la menținerea unui creier și a unui corp sănatos. Antioxidanții ce se regăsesc în alimente precum ceaiul verde, rodiile si strugurii sunt foarte bogate în polifenoli  care protejează împotriva radicalilor liberi care afectează celulele organismului. Consumați  omega 3, acești acizi grași esențiali sunt deosebit de benefici pentru sănătatea creierului. Peștele este una din  sursele cele mai bogate de Omega 3, în special peștele de apă rece cum ar fi somonul, tonul, halibutul, păstrăvul, macroul, sardinele și heringul.

Faceți sport și exerciții pentru memorie, încercați activități noi precum șah, scrabble, țineți o agendă, scrieți de mână macar o pagină pe zi,stimulați-vă mintea prin diverse jocuri de deducție sau ghicitori. Exercițiul fizic ajută la scăderea tensiunii arteriale care contribuie la pierderea memoriei pe măsură ce persoana înaintează în vârstă.

Cei care fumează mult au un risc mai mare de afectare a memoriei vizuale și verbale. Fumătorii trebuie să țină cont că fumatul nu provoacă doar afecțiuni pulmonare, dar determină și ștergerea unor amintiri prețioase din minte. Cafeaua poate oferi o stare mai bună de alertă, dar cantitățile exagerate pot determina diferite probleme: deprivare de somn, anxietate, nervozitate.

Indiferent dacă lucrezi sau studiezi, este nevoie de somn pentru ca memoria să funcționeze bine.Cercetările arată că somnul este necesar pentru dezvoltarea memoriei, întrucât aceasta se consolidează în timpul etapelor somnului profund.

Se recomandă și un tratament pentru îmbunătățirea circulației sangvine la nivel cerebral, deoarece, astfel, creierul este oxigenat optim iar capacitatea de memorare va funcționa iarăși în parametrii normali.Procesele de memorie se desfășoară atât în legătură cu reflectarea senzorială cât și în legătură cu procesele de gândire și de limbaj, la unii oameni predominând memoria senzorial-intuitivă, la alții cea verbal-abstractă.

Dacă „uitaţi de la mână până la gură“ sau poate sunteți doar neatenți, există o soluţie şi pentru dumneavoastră, de aceea Farmacia Ardealul  vă recomandă produsele:

Avantaje:
citidina, fosfatidilcolina și L-Glutamina, pentru susținerea metabolismului cerebral
-formulă îmbunătățită cu: Acetil L-Carnitină, acid alfa lipoic și taurină cu rol antioxidant

Efecte adjuvante:

– îmbunătățește sinteza fosfatidilcolinei, componentă majoră a materiei cenușii (30%) și a neurotransmițătorilor adrenalină, acetilcolină, dopamină, noradrenalină
– menține echilibrul între concentrațiile de sodiu, potasiu, calciu și magneziu din organism asigurând presiunea osmotică fiziologică a mediului intern
– crește cantitatea de glucoză metabolizată de creier și rata de folosire a oxigenului, participă la metabolismul mitocondrial (creierul nu are rezerve de energie fiind dependent de cantitatea de glucoză metabolizată)
– asigură protecție antioxidantă împotriva distrugerilor neuronilor cauzate de radicalii liberi prin peroxidarea lipidelor neuronale, prelungește și crește acțiunea glutationului, a vitaminelor C, E, și a coenzimei Q10, influențează metabolismul acizilor grași și gluconeogeneza (formarea glucozei din lipide și din proteine)
– îmbunătățește funcțiile cerebrale în hipoxie (scăderea nivelului de oxigen din sânge), encefalita, encefalopatie hepatică, autism, hiperactivitate, sindrom Down, scleroză multiplă, deficit de atenție, epilepsie, maladiile Alzheimer, Parkinson, SLA, senilitate, ataxie (tulburare de coordonare a mișcărilor musculare voluntare), paralizie facială, etc. Menține structura și permeabilitatea membranei celulelor nervoase prin stimularea sintezei fosfolipidelor; stimulează funcționarea conexiunilor interneuronale
– stimulează memoria, capacitatea de concentrare, adaptabilitatea în efort intelectual
– reduce anxietatea, stresul, depresiile; echilibrează starea emoțională, comportamentul social
– reduce dimensiunea zonei de necroză și accelerează vindecarea leziunilor în ischemiile cerebrale
– reduce demielinizarea (pierderea stratului de mielină determină apariția sclerozei laterale amiotrofice, sclerozei multiple, deficitelor senzitivo-motorii, etc.)
– accelerează refacerea neurologică după intervenții chirurgicale, traumatisme cerebrale sau craniene, sindroame de epuizare
– reduce edemele și îmbunătățește circulația cerebrală
– îmbunătățește auzul, orientarea temporo-spațială, văzul la pacienții cu glaucom și cu ambliopie (protejează nervul optic de agresiunea presiunii intraoculare crescute)
– este adjuvant în tratamentul manifestărilor neuropsihice ale alcoolicilor și ale consumatorilor de droguri

– reduce formarea și acumularea de lipofuscină – „pete de bătrânețe” (acumulare a acizilor grași oxidați și a altor produși de degradare celulară care n-au fost eliminați din organism)
– ameliorează simptomele în polineuropatiile diabetice și în cele secundare administrării medicației antivirale pentru HIV
– reduce palpitațiile, spasmele musculare, manifestările fibromialgiei

Mod de administrare: 4 capsule/zi între mese sau conform recomandării consultantului de specialitate.

Cantitate: 120 cps

Cebrium este un supliment alimentar ce conține o combinație unică, pantetată, de aminoacizi specifici creierului, optim dozați, care să-l sprijine cât mai eficient în rolul său. Cebrium constă dintr-o peptonă (lanțuri scurte de aminoacizi), obținută printr-un proces de producţie complex, din proteine naturale.

Aminoacizi precum acidul glutamic și acidul aspartic sunt cunoscuţi ca neurotransmiţători. Serina, fenilalanina, tirozina, metionina si triptofanul sunt necesari pentru producerea altor neurotransmiţători. Valina este deosebit de importantă pentru buna funcţionare a celulelor nervoase. Neuronii care sunt protejaţi si bine hrăniţi vor avea o structură celulară mai puternică. Aceasta determină optimizarea funcţionării reţelei neuronale în ciuda factorilor externi dăunători (stres, volum mare de lucru, suprasolicitare) și a procesului natural de îmbătrânire.

Cebrium sprijină eficient abilităţile mentale, fiind recomandat în scăderea capacităţii de concentrare, deficit de atenţie, afectarea ușoară a memoriei. Este indicat adulţilor în perioadele de efort intelectual susţinut, în condiţii de stres, surmenaj, forme ușoare de anxietate și depresie.

Puteţi urma o cură cu Cebrium dacă sunteţi:

– persoană activă, stresată, încărcată de probleme la serviciu şi acasă

– student care doreşte să asimileze cât mai mult înainte de exemene

– sportiv care doreşte să-şi sporească capacitatea de concentrare în perioada de pregătire şi/sau în timpul competiţiilor; Agenția Națională Anti-Doping prin adresa 6999/07.07.2011 confirmă că Cebrium poate fi administrat sportivilor.

– pensionar dornic de a ţine cât mai mult timp minte zilele de naştere ale celor dragi, unde a lăsat cheile casei sau ce are de cumpărat

Cebrium nu este un stimulent, nu conţine stimulente, nu are adaos de zahăr, putând fi administrat în deplină siguranţă diabeticilor.

Cebrium este contraindicat persoanelor cu intoleranţă la lactoză şi fenilcetonurie (conţine fenilalanină).

Compoziție: 68 mg de aminoacizi sub forma de peptone.Acest amestec unic de aminoacizi conține:acid glutamic 14,7%,lizină 10,3%,leucină 10,3%,arginină 10,3%,acid aspartic 10,3%,serină 7,3%,fenilalanină 5,9%,treonină 5,9%,tirozină 5,9%,izoleucină 4,4%,histidină 4,4%,metionină 2,9%,triptofan 1,5%.

Mod de administrare: 1 capsulă pe zi

Cantitate: 30 capsule

Recomandat:

– Tuturor persoanelor adulte, în perioadele de stres sau de solicitare intelectuală și psihică intensă;
– Persoanelor care acuză tulburări circulatorii;
– Elevilor și studenților în perioada examenelor.

Datorită acțiunii sinergice a ingredienților activi, BILOMAG îmbunătățește memoria, capacitatea de concentrare și memorare, și mărește rezistența la efort intelectual.

Efecte:

– Îmbunătățește memoria;

– Are efect benefic în cazul tulburărilor de auz de origine vasculară;

– Îmbunătățește randamentul intelectual;

– Este benefic pentru persoanele în vârstă îmbunătățind funcțiile psihice și de concentrare;

– Este util persoanelor cu tulburări circulatorii periferice – mâini și picioare reci;

– Are efect antioxidant încetinind procesele de îmbătrânire ale organismului;

– Reduce sechelele după accidente vasculare sau cerebrale fiind util în status post-accident vascular cerebral;

– Asigură suportul sistemului vascular în perioada de stres.

Mod de administrare:

Se recomandă administrarea a 1-2 capsule pe zi, după masă. A nu se depăși doza recomandată.

Cantitate: 120 capsule

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți ca să nu uitați, este să accesați www.farmaciaardealul.ro pentru o gamă variată de suplimente menite să vă facă activitatea de zi cu zi mai ușoară.

 

 

 

 

 

Va rugam sa comentati acest articol. Veti primi raspuns de la specialistii Farmaciei Ardealul.